mimmiochtroja

Kryddiga chokladbollar och mini morotsmuffins

Kategori: Bakning

Som vanligt måste jag testa lite nytt när jag bakar och denna gång blev några chokladbollar och mini morotsmuffins offer för mina experiment. Jag ville få till en lite starkare smak på chokladbollarna så jag bytte ut och lade till lite ingredienser. Istället för vanligt vitt strösocker använde jag råsocker, jag hade i extra mycket kakao och kaffe plus att jag tillsatte lite mörkt muscovadosocker. Den starka och lite mörka smaken på meten balanseras upp med pärlsockret som chokladbollarna rullas i. Mina mini morotsmuffins fick lite extra saftiga morötter och råsocker istället för strösocker. Jag blandade även ner lite farinsocker för fylligare smak.
Dagens bakverk - mini morotsmuffins! Nedan lite annat som jag bakat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: