mimmiochtroja

18 Juli 2012

Kategori: Hund

Hey! Back on track, bättre sent än aldrig.
 
Idag har jag inte ägnat lika mycket tid åt hund som jag brukar, utan Troja har fått hänga med pappa, mamma och bror under dagen. Jag jobbade morgonpass hos mamma och på eftermiddagen hade jag dubbel körlektion innan bror och jag gick till gymmet. Efter middag på grillen och mellanlandning i soffan drog vi i alla fall ut på en liten promenad, jag och bästa Troja.
 
Så som det kändes idag, det är så det ska kännas att ha hund! Glädje, humor och smidighet. Troja uppförde sig bra och lyssnade samt var uppmärksam på mig utan att för den del gå klistrad vid min sida. Hundmötena gick strålande! Skvaller på olika nivå beroende på avstånd mm, samt förstärkande och vägledande träning. Något som gjorde mig extra glad var att vi tog oss igenom ett klurigare möte, med en intensiv och stirrande hund, på ett behagligt sätt utan att bli osams. Vid sidan av hundmötesträningen ägnade vi oss åt att öva lite freestyle, rallylydnad och ordkunskap/uppgifter med hjälp av miljön.
 
Efter en kopp te är det dags att krypa till sängs, det är ju en dag imorgon också. En tidig sådan dessutom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: