mimmiochtroja

Det har varit full fart den här veckan

Kategori: Allmänt

Denna vecka har varit händelserik, fylld av måsten men också trevligheter. I tisdags mötte jag upp mamma i stan och vi hälsade på farmor innan jag och Troja skulle börja röra oss mot Tessinparken. Innan vi kom till Karlaplan så var jag rätt uppgiven, tyckte att träningen hade gått ganska dåligt. Troja hade skällt på ett par hundar och var lite besvärlig i koppelträningen, men väl i Tessinparken gick allt mycket bättre! Vi promenerade omkring, röjde med en leksak och jag fokuserade verkligen så fort jag fick syn på en hund. Troja var jätteduktig och vi tog oss till Dogmas lokal i lugn och ro.

Väl på plats satte klickerträningen fart och jag valde att fokusera på bakdelskontroll. vi håller på att utveckla ett bakbensviftande som jag ska döpa till "gå på toa". Vi fortsatte även träna på "gå och dö" samt introducerades till ett nytt trick - åttan. Åttan går ut på att hunden ska gå som i en åtta runt ens ben, vilket man senare har stor nytta av om man vill lära hunden att gå slalom mellan ens ben medan man går framåt. Något som gjorde mig väldigt glad var att se skillnaden i Trojas uppförande från gång 1 till 3 på Klick & Trick. Första gången var hon full i gasen och väldigt fokuserad på de andra hundarna, men nu den sista traskade hon lugnt ner för trappan och lade sig för att sova trots att de andra hundarna ivrigt skällde på henne.
.
I onsdags åt jag och Troja middag hos farmor innan jag skulle jobba på Dogma. Troja fick sitta med mig och beskåda ett helt gäng med hundar som skulle gå Vardagslydnadskurs. Ettt par gånger under kursen var jag tvungen att gå ut med Karins valp och då fick Troja stanna kvar ensam men det var tydligen inga problem sa Karin. Tidigare skälldo hon varje gång jag lämnade henne men det har minskat :) Igår fick jag lite överraskande åka till Konditoriet för att hjälpa mamma, då en av hennes anställda var sjuk. Troja fick senare följa med till stallet och pappa tog en promenad i området innan hon fick passivitetsträning i kafeterian.
Så här nöjd och belåten kan man se ut !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: