mimmiochtroja

Skogspromenad bland löv och svamp

Kategori: Allmänt

Bland hala rötter och blött blåbärsris tog vi oss fram, utan att stressa. Vi gick harmoniskt omkring och hittade på lite skoj om vartannat. Skoj som kamp och jaktlek, matletande, följsamhetsövningar och pusskalas bland träden:)

På morgonpromenaden brukar vi alltid ta en sväng i skogen och jag använder hennes frukost som godis. Troja brukar inte (peppar peppar) sticka på vilt, men däremot finns det risk att hon rusar fram till människor och hundar, så därför går vi med långlina. Den släpar i marken men ger mig en lite större trygghet då jag om det skulle behövas snabbt kan sätta min fot på eller ta tag i den. Jag vill absolut inte att hon får komma fram till det hon vill sticka på eftersom att det skulle försvåra vår situation avsevärt. Eftersom hon väldigt gärna vill springa fram till hundar utan tillåtelse så är det av största vikt att hon inte får chansen att dra iväg för att vi ska slippa problemet i framtiden.

En duktig flicka som fått kommandot "vänta" sitter kvar trots att något tycks vara synnerligen intressant bak bland buskarna :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: